REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO
KSIĄŻECZKA-SANEPIDOWSKA.PL
Poniższy regulamin obowiązuje od 25.06.2025. Regulamin obowiązujący do 24.06.2025 znajduje się tutaj
§ 1.
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) określa zasady i warunki świadczenia Usług świadczonych przez Usługodawcę, w tym przy użyciu urządzeń technicznych umożliwiających przeprowadzenie ich na odległość z jednoczesnym bezpośrednim przekazem dźwięku.
- Regulamin (w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną) jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej: „Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną”).
- Usługodawcą jest POST MEDICAL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rudzie Śląskiej (adres siedziby: ul. Pocztowa 7, 41-710 Ruda Śląska), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001074596, posiadająca NIP: 6412565507, numer REGON: 527349950, posiadająca kapitał zakładowy w wysokości 5 000 zł (pięć tysięcy złotych) (dalej: „Usługodawca”).
- Kontakt z Usługodawcą jest możliwy za pomocą poczty elektronicznej - pod adresem: [email protected];
- W ramach wykonywanej działalności, Usługodawca świadczy na rzecz Użytkowników usługi polegające na przeprowadzaniu badań do celów sanitarno-epidemiologicznych.
- Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) (dalej: „DSA”), Usługodawca wyznaczył punkt kontaktowy służący do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich UE, Komisją Europejską, Radą ds. Usług Cyfrowych oraz Użytkownikami Serwisu w sprawach objętych regulacją DSA. Punkt kontaktowy jest dostępny pod adresem: [email protected]. Komunikacja będzie prowadzona w języku polskim
- Przed rozpoczęciem korzystania z Usług oferowanych w ramach Serwisu, Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką prywatności.
§ 2.
Definicje
Użyte w Regulaminie wyrazy pisane wielką literą mają następujące znaczenie:
1) Usługodawca - termin zdefiniowany w § 1 ust. 3 Regulaminu;
2) Serwis – strona internetowa https://ksiazeczka-sanepidowska.pl/, za pośrednictwem której Użytkownik może zawrzeć Umowę w celu skorzystania z Usług oferowanych przez Usługodawcę.
3) Konsument - osoba fizyczna dokonująca ze Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
4) Przedsiębiorca na prawach Konsumenta - osoba fizyczna prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która zawarła z Usługodawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, nieposiadającą jednak dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej;
5) Użytkownik – osoba będąca Konsumentem, Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, korzystająca z Serwisu lub Przedsiębiorcą, która zawarła z Usługodawcą Umowę na odległość lub podjęła działania zmierzające do jej zawarcia;
6) Lekarz – współpracujący z Usługodawcą lekarz prowadzący Telekonsultację, posiadający uprawnienia do wydania Orzeczenia lekarskiego;
7) Telekonsultacja – usługa polegająca na przeprowadzeniu przez Usługodawcę badania sanitarno-epidemiologicznego w formie telekonsultacji, za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonicznie, w czasie uzgodnionym pomiędzy Usługodawcą i Użytkownikiem, w wymiarze nieprzekraczającym 15 minut, mająca na celu wykonanie badania oraz wydanie Orzeczenia. Szczegółowy zakres Telekonsultacji każdorazowo jest określony w Serwisie.
8) Pakiet Sanitarny – jest to Telekonsultacja, w ramach której Użytkownik otrzymuje dodatkowo usługę badań laboratoryjnych wyłącznie na potrzeby wydania Orzeczenia lekarskiego przez Lekarza.
9) Usługa - Telekonsultacja oraz Pakiet Sanitarny, oferowane za pośrednictwem Serwisu;
10) Orzeczenie lekarskie - oznacza orzeczenie lekarskie wydane na podstawie badania przeprowadzonego do celów sanitarno-epidemiologicznych, na podstawie art. 6 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi;
11) Opinia - opinia Użytkownika o Usługach oferowanych przez Usługodawcę;
12) Umowa na Telekonsultację/Umowa – umowa zawierana pomiędzy Usługodawcą i Użytkownikiem, której przedmiotem jest Telekonsultacja lub Pakiet Sanitarny, w zależności od wyboru Użytkownika;
13) Polityka prywatności - dokument zawierający informacje o przetwarzaniu danych osobowych Użytkowników przez Usługodawcę;
14) Regulamin - termin zdefiniowany w § 1 ust. 1 Regulaminu;
15) Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
16) Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - termin zdefiniowany w § 1 ust. 2 Regulaminu.
§ 3.
Wymagania techniczne
- W celu prawidłowego korzystania przez Użytkowników z Serwisu niezbędne jest łącznie:
1) połączenie z siecią Internet;
2) posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów sieci Internet;
3) korzystanie z przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie na ekranie urządzenia dokumentów hipertekstowych, powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę WWW oraz obsługującej język programowania JavaScript, a ponadto akceptującej pliki typu cookies;
4) posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej. - Udział w Telekonsultacji wymaga posiadania urządzenia z aktywnym numerem telefonu zdolnego do nawiązywania połączeń audio i video.
- Zabronione jest korzystanie przez Użytkowników z wirusów, botów, robaków bądź innych kodów komputerowych, plików czy programów (w szczególności automatyzujących procesy skryptów i aplikacji bądź innych kodów, plików lub narzędzi).
- Usługodawca informuje, że wykorzystuje kryptograficzną ochronę transferu elektronicznego oraz treści cyfrowych przez zastosowanie właściwych środków logicznych, organizacyjnych i technicznych, w szczególności w celu uniemożliwienia dostępu osobom trzecim do danych, w tym przez szyfrowanie SSL, stosowanie haseł dostępu oraz programów antywirusowych czy przeciw niechcianemu oprogramowaniu.
- Usługodawca informuje, że pomimo stosowania zabezpieczeń, o których mowa ust. 4 powyżej korzystanie z sieci Internet oraz usług świadczonych drogą elektroniczną może stanowić zagrożenie dla systemu teleinformatycznego, oraz urządzenia Użytkownika, poprzez uzyskanie nieautoryzowanego dostępu do danych znajdujących się na tym urządzeniu lub wgrania szkodliwego oprogramowania przez osoby trzecie. W celu zminimalizowania powołanego zagrożenia Usługodawca zaleca stosowanie programów antywirusowych lub środków chroniących identyfikację w sieci Internet.
§ 4.
Zasady korzystania z Serwisu oraz świadczenia Usług
- Użytkownik jest zobowiązany do korzystania z Serwisu oraz Usług w sposób zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, postanowieniami Regulaminu, a także z dobrymi obyczajami.
- Dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym jest zabronione.
- Użytkownik może korzystać z Serwisu i umawiać się na Telekonsultacje za pośrednictwem Serwisu 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Użytkownik korzystający z Serwisu i Usług zobowiązany jest podawać wyłącznie dane (w tym dane osobowe) zgodne ze stanem rzeczywistym. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Użytkownika nieprawdziwych lub niepełnych danych.
- Przed zawarciem Umowy, Użytkownik jest zobowiązany do wyrażenia zgody, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zamówienia Usługi, aby Usługodawca rozpoczął świadczenie Usługi przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy. Użytkownik jest informowany, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę w pełni, utraci prawo odstąpienia od Umowy.
- Telekonsultacja z Lekarzem odbywa się w terminie uzgodnionym przez Usługodawcę i Użytkownika.
- Lekarz w umówionym terminie inicjuje Telekonsultację poprzez połączenie telefoniczne lub videorozmowę, wykorzystując numer telefonu lub adres e-mail podany przez Użytkownika.
- W przypadku wyboru Pakietu Sanitarnego, po zawarciu Umowy, Usługodawca przesyła Użytkownikowi zestaw pobraniowy do badania laboratoryjnego na wskazany adres w Polsce. Następnie Użytkownik postępuje zgodnie z instrukcją stanowiącą integralną część zestawu pobraniowego i odsyła próbki do badania. Kolejno Użytkownik otrzymuje od Usługodawcy wyniki badań na adres e-mail podany w toku wypełniania formularza. Wiadomość zawiera link do umówienia się na Telekonsultację z Lekarzem.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niemożność wzięcia udziału w Telekonsultacji przez Użytkownika z powodu braku odpowiedniego urządzenia lub połączenia z siecią.
- W przypadku, gdy przeprowadzenie Telekonsultacji w ustalonym terminie jest niemożliwe z przyczyn niezależnych od Usługodawcy (w szczególności na skutek działania siły wyższej albo osób trzecich, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności), Usługodawca jest uprawniony do zaoferowania Użytkownikowi przeprowadzenia Telekonsultacji w innym terminie. Usługodawca poinformuje o tym Użytkownika telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, proponując inny termin Telekonsultacji.
- Przebieg Telekonsultacji może być rejestrowany przez Usługodawcę. W tym przypadku Lekarz informuje Użytkownika o rejestrowaniu Telekonsultacji niezwłocznie po jej rozpoczęciu.
- W przypadku problemów technicznych lub zerwania połączenia podczas Telekonsultacji, Lekarz podejmie kolejną próbę połączenia się z Użytkownikiem.
- Usługodawca zastrzega, że realizacja Telekonsultacji, w przypadku gdy przekazane uprzednio przez Użytkownika dane były niepełne lub pominięte, może wymagać podania przez Użytkownika dodatkowych informacji.
- Usługodawca zastrzega, że Lekarz podejmuje decyzję o wyniku badania wydając Orzeczenie lekarskie, które może mieć jedną z następujących treści:
1) brak istnienia przeciwwskazań do zdrowotnych - zdolny do wykonywania prac, przy których istnieje możliwość przeniesienia zakażenia lub choroby zakaźnej na inne osoby;
2) istnienie przeciwwskazań zdrowotnych - niezdolny do wykonywania prac, przy których istnieje możliwość przeniesienia zakażenia lub choroby zakaźnej na inne osoby. - Użytkownik zobowiązany jest do nieużywania podczas Telekonsultacji zwrotów o charakterze niecenzuralnym, obraźliwym, naruszającym dobra osobiste Lekarza. W przypadku naruszenia zakazu wskazanego w zdaniu poprzedzającym Lekarz ma prawo przerwać Telekonsultację.
- Użytkownik zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowość połączenia z Lekarzem.
- Użytkownik zobowiązany jest do nieutrwalania w jakikolwiek sposób przebiegu Telekonsultacji (w szczególności poprzez rejestrowanie obrazu i dźwięku) bez uzyskania uprzedniej zgody Usługodawcy.
- Użytkownik jest świadomy, że Usługodawca wykorzystuje w swoim Serwisie chatboty i wyraża zgodę na ich wykorzystanie, korzystając z Serwisu. Użytkownik jest świadomy, że odpowiedzi udzielane przez chatboty mogą być nieprecyzyjne oraz niezgodne z rzeczywistym stanem faktycznym.
§ 5.
Umowa na Telekonsultację
- Usługi świadczone są odpłatnie.
- W celu zawarcia Umowy Użytkownik powinien wykonać następujące czynności:
1) wejść na stronę internetową Serwisu, a następnie kliknąć w zakładkę „Rejestracja na badania”,
2) uzupełnić dane wymagane w kolejnych krokach formularza rejestracji;
3) zaakceptować i zapoznać się z Regulaminem, Polityką prywatności i innymi dokumentami, w zakresie których w Serwisie pojawia się obowiązek zapoznania się oraz ich zaakceptowania, które wyświetlają się w formularzu w formie checkboxa do zaznaczenia;
4) kliknąć przycisk „Zarejestruj się i opłać badanie”. - Wraz z przesłaniem formularza przez Użytkownika zawierana jest Umowa.
- Wraz z zawarciem Umowy Użytkownik otrzymuje usługę w postaci wysłania przez Usługodawcę na podany nr telefonu oraz adres e-mail Użytkownika powiadomień o upływie ważności Orzeczenia lekarskiego.
- Po zawarciu Umowy, Usługodawca potwierdza jej warunki, przekazując je Użytkownikowi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail podany przez Użytkownika w formularzu.
- Zawarcie Umowy na Telekonsultację jest równoznaczne z:
1) wyrażeniem zgody na przetwarzanie szczególnych kategorii danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, to jest danych dotyczących stanu zdrowia (w przypadku, gdy podanie tych danych jest niezbędne do przeprowadzenia Telekonsultacji);
2) złożeniem oświadczenia o przyjęciu przez Użytkownika do wiadomości, że podanie danych dotyczących stanu zdrowia jest dobrowolne oraz że zgoda na ich przetwarzanie może zostać cofnięta w każdym czasie, jednakże brak podania tych danych lub brak wyrażenia zgody na ich przetwarzanie, lub cofnięcie zgody może skutkować niemożnością świadczenia usługi Telekonsultacji. - Umowa ma charakter jednorazowy i zostaje zawarta na czas realizacji danej Usługi z zastrzeżeniem ust. 4 powyżej.
- Po Telekonsultacji, w terminie maksymalnie 7 (siedmiu) dni roboczych liczonych od dnia odbycia Telekonsultacji, Użytkownik otrzyma dokument w formacie PDF zawierający Orzeczenie lekarskie wydane przez Lekarza na podstawie wyników badań oraz wywiadu o stanie zdrowia zebranego za pośrednictwem Serwisu internetowego, oraz w ramach Telekonsultacji.
- Orzeczenie lekarskie zawiera:
1) pieczątkę jednostki organizacyjnej;
2) nazwę dokumentu oraz podstawę prawną jego wydania;
3) dane pacjenta w tym: imię i nazwisko, PESEL, dane teleadresowe oraz ewentualnie miejsce pracy i zajmowane stanowisko;
4) treść wydanego Orzeczenia lekarskiego;
5) miejscowość oraz datę wydania Orzeczenia lekarskiego;
6) podpis i pieczęć lekarza przeprowadzającego Badanie;
§ 6.
Płatności
- Ceny Usług dostępnych w Serwisie są wyrażone w złotych polskich (PLN) i stanowią wartość brutto (zawierają wszystkie obowiązkowe składniki ceny).
- Ostateczną ceną wiążącą Użytkownika jest cena Usługi zawarta w Serwisie w momencie zawarcia Umowy przez Użytkownika.
- Użytkownik dokonuje płatności kartą płatniczą, BLIKiem, za pomocą vouchera lub przelewem bankowym poprzez zewnętrzny system płatności. Informacja o dostawcy systemu płatności jest widoczna w formularzu zawarcia Umowy.
- Użytkownik powinien dokonać płatności za Usługę w wysokości wynikającej z zawartej Umowy w czasie wskazanym w Serwisie.
- Usługodawca, zgodnie z wolą Użytkownika w terminie i na zasadach wynikających z ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług przesyła przy pomocy poczty elektronicznej, na adres elektroniczny podany przez Użytkownika podczas wypełniania formularza, fakturę obejmującą zamówione Usługi. Faktura dostarczana jest przy pomocy poczty elektronicznej w formie pliku elektronicznego w formacie PDF. W celu otwarcia pliku Użytkownik powinien posiadać bezpłatne oprogramowanie kompatybilne z formatem PDF. Usługodawca rekomenduje w tym celu program Adobe Acrobat Reader, które można pobrać bezpłatnie pod adresem https://www.adobe.com
§ 7.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość
- Na podstawie art. 27 i n. Ustawy o prawach konsumenta, Użytkownik ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej zawarcia.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, Użytkownik wykonuje poprzez złożenie Usługodawcy oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 2 powyżej.
- Użytkownik może złożyć oświadczenie w postaci:
1) elektronicznej;
2) papierowej.
Usługodawca informuje, że preferowane jest złożenie oświadczenia w formie elektronicznej. -
W przypadku wyboru oświadczenia w postaci elektronicznej, Użytkownik powinien przesłać pocztą elektroniczną pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu wiadomość zawierającą wypełniony formularz zwrotu z lub wiadomość zawierającą następujące elementy:
1) imię i nazwisko Użytkownika;
2) adres poczty elektronicznej;
3) adres do korespondencji;
4) wyraźne oświadczenie o odstąpieniu od Umowy;
5) wskazanie Usługi, której dotyczy odstąpienie od Umowy; - W przypadku wyboru oświadczenia w postaci papierowej, Użytkownik powinien wydrukować i wypełnić formularz zwrotu, a następnie wysłać go pod adres wskazany w § 15 ust. 3 poniżej.
- Usługodawca przesyła Użytkownikowi potwierdzenie otrzymania oświadczenia niezwłocznie po jego otrzymaniu, za pomocą poczty elektronicznej.
- W przypadku odstąpienia od Umowy jest ona uważana za niezawartą.
- Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Użytkownika w pierwotnej transakcji. Użytkownik nie ponosi kosztów zwrotu dokonanej płatności.
- Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Użytkownikowi w odniesieniu do Umów, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Użytkownika będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, który został poinformowany, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo do odstąpienia od Umowy.
- W przypadku, o którym mowa w ust. 9, w sytuacji:
1) zamówienia Pakietu Sanitarnego – odstąpienie od Umowy jest możliwe w zakresie, w jakim Usługodawca nie podjął do momentu złożenia oświadczenia przez Użytkownika żadnych czynności związanych z obsługą zamówienia. Jeżeli został już wysłany zestaw pobraniowy – zwrot środków i odstąpienie jest możliwe w zakresie pomniejszonym o koszty zestawu i przesyłki kurierskiej;
2) zamówienia Telekonsultacji – odstąpienie od Umowy i zwrot kosztów jest możliwy do 24 godzin przed datą rozpoczęcia Telekonsultacji. - Postanowienia niniejszego paragrafu nie wpływają na uprawnienia przyznane Użytkownikowi na podstawie innych postanowień Regulaminu.
§ 8.
Reklamacje dotyczące Usług
- Użytkownik może złożyć reklamację w przypadku, gdy Usługodawca świadczy usługi w ramach Telekonsultacji w sposób niezgodny z Regulaminem.
- Użytkownik składający reklamację z powodów wskazanych w ust. 1 powyżej, powinien przesłać pocztą elektroniczną pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu wiadomość zawierającą następujące elementy:
1) imię i nazwisko;
2) adres poczty elektronicznej;
3) opis dostrzeżonych nieprawidłowości;
4) żądanie reklamacji. - Termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia na nią odpowiedzi wynosi 14 (czternaście) dni od jej otrzymania przez Usługodawcę w formie, o której mowa w ust. 2 powyżej. Brak odpowiedzi w terminie wskazanym w zdaniu poprzedzającym oznacza uznanie reklamacji.
- Odpowiedzi na reklamację Usługodawca udziela za pomocą poczty elektronicznej.
- Decyzja Usługodawcy w przedmiocie reklamacji jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
§ 9.
Przetwarzanie danych osobowych
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Usługodawcę znajdują się w Polityce prywatności, znajdującej się w pod adresem https://ksiazeczka-sanepidowska.pl/polityka-prywatnosci.
§ 10.
Opinie
- Użytkownik, który dokonał zakupu Usługi, może przesłać Usługodawcy Opinię dotyczącą Usługi.
- Przesłanie Opinii może nastąpić na skutek otrzymania przez Użytkownika zaproszenia do formularza wystawienia Opinii po zrealizowaniu Usługi.
- Wysłanie Opinii jest równoznaczne ze złożeniem przez Użytkownika oświadczenia, że jest on wyłącznym autorem Opinii. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść Opinii oraz skutki jej publikacji (w tym za naruszenia dóbr osobistych oraz praw własności intelektualnej podmiotów trzecich).
- Wysłanie Opinii jest równoznaczne z udzieleniem Usługodawcy przez Użytkownika nieodpłatnej licencji niewyłącznej na jej wykorzystanie (dalej: „Licencja Użytkownika”).
- Licencja Użytkownika zostaje udzielona na czas nieoznaczony (z możliwością jej wypowiedzenia na dwa lata naprzód, ze skutkiem na koniec roku kalendarzowego) i bez ograniczeń terytorialnych oraz obejmuje wykorzystanie Opinii na następujących polach eksploatacji:
- utrwalanie i zwielokrotnianie w dowolnej ilości, dowolną techniką i w dowolnym formacie;
- rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób, za pomocą dowolnych środków przekazu, w szczególności poprzez publikację w Serwisie oraz w mediach społecznościowych Usługodawcy.
- Licencja Użytkownika upoważnia Usługodawcę do udzielania dowolnie wybranym podmiotom trzecim dalszych licencji na korzystanie z Opinii. Dalsza licencja, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, może być udzielona przez Usługodawcę odpłatnie lub nieodpłatnie.
- Użytkownik zobowiązuje się do niewykonywania autorskich praw osobistych przysługujących mu wobec Opinii (w tym prawa do oznaczania autorstwa Opinii oraz prawa do nadzoru nad korzystaniem z Opinii) oraz upoważnia Usługodawcę do wykonywania tych praw w imieniu Użytkownika.
- Usługodawca dokonuje publikacji Opinii w Serwisie po uprzednim sprawdzeniu, czy nie narusza ona postanowień Regulaminu. Nie wyklucza to jednak usunięcia Opinii już opublikowanej, jeżeli okaże się ona niezgodna z Regulaminem już po jej publikacji.
- Usługodawca nie ma obowiązku opublikowania otrzymanej Opinii.
- Zabronione jest umieszczanie w Opiniach:
1) danych nieprawdziwych, sprzecznych z prawem, Regulaminem lub dobrymi obyczajami;
2) treści służących prowadzeniu działań zabronionych przez prawo, nawołujących do przemocy, nienawiści lub znieważających jakąkolwiek grupę osób lub osobę;
3) treści mogących naruszać dobra osobiste, prawa autorskie, prawo do wizerunku lub innego rodzaju prawa osób trzecich;
4) treści reklamowych, promocyjnych, politycznych, religijnych lub dyskryminacyjnych;
5) treści promujących działalność konkurencyjną wobec Usługodawcy. - Każda osoba korzystająca z Serwisu (dalej: „Zgłaszający”) jest uprawniona do zgłoszenia Opinii mogącej naruszać Regulamin.
- Zgłoszenia można dokonać e-mailowo na adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt. 1 Regulaminu.
- Zgłoszenie Opinii powinno zawierać następujące informacje:
1) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana Opinia stanowi nielegalną treść,
2) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Opinii, stosownie do rodzaju Opinii i funkcjonalności Sklepu,
3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail Zgłaszającego, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE,
4) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie Zgłaszającego, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne. - Po otrzymaniu zgłoszenia Usługodawca przesyła Zgłaszającemu potwierdzenie jego otrzymania na wskazany przez niego adres e-mail.
- W przypadku, gdy zgłoszenie nie zawiera elementów wskazanych w ust. 9 powyżej lub zawiera błędy, Usługodawca może zwrócić się do Zgłaszającego z prośbą o uzupełnienie lub poprawienie zgłoszenia w terminie 14 dni od dnia otrzymania ww. prośby. W przypadku, gdy Zgłaszający nie dokona uzupełnienia lub poprawy zgłoszenia w terminie wskazanym w zdaniu poprzedzającym, Usługodawca może pozostawić zgłoszenie bez rozpoznania.
- Usługodawca weryfikuje zgłoszoną Opinię w terminie 14 dni od dnia otrzymania kompletnego i prawidłowego zgłoszenia. W ramach czynności weryfikacyjnych, jeśli będzie to konieczne, poprosi Zgłaszającego o przesłanie niezbędnych dodatkowych informacji lub dokumentów. Do czasu rozpoznania zgłoszenia może zablokować widoczność Opinii.
- Po dokonaniu weryfikacji Zgłoszenia Usługodawca:
1) usuwa Opinię naruszającą Regulamin;
2) przywraca Opinię nienaruszającą zasad wynikających z Regulaminu (jeśli jej widoczność została zablokowana na etapie weryfikacji Zgłoszenia), podając uzasadnienie decyzji. - W przypadku usunięcia Opinii Usługodawca niezwłocznie powiadamia o tym fakcie zarówno Zgłaszającego, jak i Użytkownika, który opublikował usuniętą Opinię, podając uzasadnienie swojej decyzji.
- Uzasadnienie decyzji Usługodawcy obejmuje:
1) wskazanie czy decyzja obejmuje usunięcie Opinii, zablokowanie jej widoczności, depozycjonowanie albo nakłada inne środki, o których mowa w Regulaminie w odniesieniu do tej Opinii oraz, w stosownych przypadkach, zakres terytorialny decyzji i okres jej obowiązywania;
2) fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia dokonanego przez Zgłaszającego, czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z inicjatywy Usługodawcy oraz, gdy jest absolutnie niezbędne, tożsamość Zgłaszającego;
3) w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację czy decyzję podjęto w odniesieniu do Opinii wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych narzędzi;
4) jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie niedozwolonej Opinii, wskazanie podstawy prawnej lub podstawy umownej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się daną Opinię za treść niedozwoloną;
5) jasne i przyjazne dla Użytkownika i Zgłaszającego informacje na temat przysługujących im możliwości odwołania się od decyzji. - Użytkownik, którego Opinia została usunięta lub Zgłaszający, któremu Usługodawca odmówi usunięcia zgłoszonej Opinii, mogą złożyć odwołanie od decyzji Usługodawcy.
- Odwołanie można złożyć e-mailowo na adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt. 1 Regulaminu.
- Odwołanie powinno zawierać:
1) imię i nazwisko lub nazwę odwołującego się,
2) dane kontaktowe (adres e-mail, adres korespondencyjny),
3) szczegółowe uzasadnienie, dlaczego, w opinii odwołującego się, decyzja Usługodawcy jest błędna i powinna zostać zmieniona. - Usługodawca niezwłocznie potwierdza otrzymanie odwołania poprzez wysłanie powiadomienia na wskazany przez odwołującego się adres e-mail.
- Odwołania są rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania, przez upoważniony zespół Usługodawcy (czynności te nie będą dokonywane w sposób zautomatyzowany, bez udziału człowieka).
§ 11.
Własność intelektualna Usługodawcy
- Wszystkie elementy składowe Serwisu, w szczególności:
1) nazwa Serwisu;
2) logo Serwisu;
3) zdjęcia i opisy Usług;
4) zasady działania strony Serwisu, wszystkie jej elementy graficzne, interfejs, oprogramowanie, kod źródłowy oraz bazy danych
- podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. - Prawo własności przemysłowej, ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym przepisów prawa Unii Europejskiej. - Jakiekolwiek korzystanie z własności intelektualnej Usługodawcy bez jego uprzedniego, wyraźnego zezwolenia jest zabronione.
§ 12.
Odpowiedzialność Usługodawcy
- Usługodawca zobowiązuje się świadczyć usługi z dochowaniem należytej staranności.
- W zakresie dozwolonym przez przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta Usługodawca nie ponosi wobec Użytkowników odpowiedzialności za skutki:
1) wykorzystywania przez Użytkowników jakichkolwiek usług lub funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu niezgodnie z ich przeznaczeniem;
2) podania przez Użytkowników nieprawidłowych lub nieprawdziwych danych; - W zakresie dozwolonym przez przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w funkcjonowaniu Serwisu lub wykonywania Usług wynikające z:
1) działania siły wyższej;
2) prowadzonych w Serwisie niezbędnych prac konserwatorskich i modernizacyjnych;
3) przyczyn leżących po stronie Użytkownika;
4) przyczyn niezależnych od Usługodawcy, w szczególności działania osób trzecich, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności. - Usługodawca zobowiązuje się przeprowadzać prace, o których mowa w ust. 3 pkt 2 powyżej, w sposób możliwie najmniej uciążliwy dla Użytkowników oraz w miarę możliwości z wyprzedzeniem informować ich o planowanych pracach.
- Usługodawca zobowiązuje się w miarę możliwości na bieżąco usuwać zakłócenia w funkcjonowaniu Serwisu.
§ 13.
Pozasądowe rozwiązywanie sporów
- Użytkownik ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Użytkownika z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach, oraz na stronach internetowych:
1) powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów;
2) Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
3) Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Usługodawca informuje, że o ile taki obowiązek nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, nie korzysta on z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
§ 14.
Zmiana Regulaminu
- Usługodawca może dokonać zmiany w Regulaminie w przypadku:
1) zmiany przedmiotu działalności Usługodawcy;
2) rozpoczęcia dostarczania przez Usługodawcę nowych usług, modyfikacji usług dotychczas dostarczanych lub zaprzestania ich dostarczania;
3) prawnego obowiązku dokonania zmian, w tym obowiązku dostosowania Regulaminu do aktualnego stanu prawnego.
4) dokonania technicznej modyfikacji Serwisu, wymagającej dostosowania do nich postanowień Regulaminu;
5) prawnego obowiązku dokonania zmian, w tym obowiązku dostosowania Regulaminu do aktualnego stanu prawnego - O zmianie Regulaminu Użytkownicy zostaną poinformowani bezpośrednio w Serwisie oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Do Umów zawartych przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu, stosuje się postanowienia ówcześnie obowiązującego Regulaminu.
§ 15.
Postanowienia końcowe
- Prawem właściwym dla Regulaminu oraz wskazanych w nim Umów jest prawo polskie. Wybór prawa polskiego dokonany w zdaniu poprzedzającym nie pozbawia jednak Konsumenta ochrony wynikającej z przepisów prawa obcego, których nie można wyłączyć w drodze umowy i które znajdowałyby zastosowanie w razie braku wyboru prawa polskiego dokonanego w zdaniu poprzedzającym.
- Częścią Regulaminu jest Załącznik nr 1 - Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
- Poza sposobem kontaktu z Usługodawcą wskazanym w § 1 ust. 4 Regulaminu, Użytkownik może kontaktować się z Usługodawcą również za pomocą:
1) poczty tradycyjnej pod adresem: ul. Pocztowa 7, 41-710 Ruda Śląska;
2) telefonicznie w godzinach 08:00-19:00, pod numerem telefonu: 32 707 44 99. - Aktualna wersja Regulaminu obowiązuje od dnia 25.06.2025 r.